Colruyt gooit klanten buiten.

Colruyt houdt grote kuis en gooit klanten buiten.
De marketingman van Colruyt moet toch even zijn cursus opnieuw openen. Vooral de pagina’s over klantenbinding heeft hij niet goed begrepen.
Omdat wij een tijdje geen aankopen gedaan hadden, kregen wij een brief in de bus om ons er op te wijzen.

Klanten die een poos niet bij je langskomen hebben daar elk een eigen reden voor.
De marketingman van Colruyt heeft daarvoor zijn eigen oplossing, je moet nu kopen of we pakken je klantenkaart af en willen we je nooit meer zien… dit laatste hebben we zelf verzonnen maar in de brief komt het toch zo over.
Deze aanpak is zeker niet goed.
Belangrijk is eerst te weten waarom hij niet meer komt. Misschien is hij verhuisd, passen de openingsuren niet meer, is er een concurrent van je in zijn buurt gekomen,….
Daarom is één van de basis marketingprincipes zo belangrijk: ‘meten is weten’.
Vraag het aan de klant en beloon hem eventueel met een terug-kom-bon.

Colruyt

duim-downDeze brief komt nogal “bestraffend” over. Als je niet meer bij ons koopt, pakken we je klantenkaart af,… alsof daar iemand zou om treuren.

Geef een reactie

+ DOE MEE EN WIN...

DOE MEE EN WIN...