A17 Kortrijk-Gent is echte schande!

Open bericht aan Hilde Crevits, Doe er iets aan!

Wie België vanuit Frankrijk binnenkomt via de E17 zal het wel voelen.  Het is om beschaamd te zijn!
Delen van deze autostrade zijn vorig jaar  nog maar vernieuwd en zijn nu reeds stuk.  Als je vroeger via Doornik Belgie binnen reed, kreeg je vervangende schaamte voor Wallonië. Nu is het al even erg wanneer je Vlaanderen binnenrijdt via Kortrijk,
beginnend met het douane-gebouw die er bij staat als een echt krot. Delen van het fronton ontbreken of hangen scheef. Ofwel breek je het af, ofwel moet het onderhouden worden. Eens België binnen overwoekert het onkruid de bermen. Wist je trouwens dat je als Belg een boete kunt krijgen als je distels onbewaakt laat groeien op braakliggend grond?  Mevrouw de Minister mag dit blijkbaar wel. 
Zodra je op de betonnen brokken-autostrade aan de grens rijdt, davert je wagen van de putten en oneffenheden.  Hiermee bewijst België weer eens dat ze het niet kunnen en dat de aannemers de staat bedotten. Waarom kan het wel in Frankrijk, of Spanje ?…. een echte biljart van een autostrade. ”Daar moet je betalen” hoor ik je zeggen. Fout! De aannemers hier worden toch niet gevraagd om een mindere kwaliteit te leveren?

Het meest belachelijke kom je dan tegen in Nazareth. Het kunstwerk dat door de Nederlandse toeristen onwetend reeds het “patat-friet-monument” genoemd word. Zij denken echt dat dit ter promotie van de Belgische frieten opgetrokken is. De vormgeving van dit monsterlijk ding bewijst dat de ontwerpers geen gevoel voor vlakverdeling hebben. -Dat durft zich architect te noemen-  Je moet zelfs geen grafische vorming hebben om te voelen dat deze “balken” lukraak in lay-out gezet zijn zonder gevoel. Een kleuter knipt dit in 3 minuten uit een stukje geel papier zonder na te denken.
Eens je voorbij deze gevaarlijk afleiding bent en je aandacht gelukkig weer op de baan hebt, moet je je concentreren om tussen de putten en reparaties te laveren.
Als je dan richting Antwerpen moet, kom je de de volgende grap tegen op de brug in Gentbrugge.  Er is meer te verdienen met flitscamera’s te zetten dan de brug degelijk aan te leggen moeten ze gedacht hebben. In Frankrijk leggen ze een brug van 2,46 km lang op een een hoogte van liefst 270 meter zonder dat je één naad in het wegdek voelt. (Brug van Millau)

België heeft in de jaren 70 massa’s geld uitgegeven aan wat “boven de grond te zien” was zoals de verlichting op de autostrades.  Toen waren de ministers er trots op dat de Belgische autostrades van op de maan te zien waren, maar sindsdien hebben ze weinig of niets gedaan aan de ondergrond… alleen wat wat beton en teer gegoten.
De oplossing:
“Mevrouw de Minister van openbare werken (en alle komende ministers), dé oplossing is eenvoudig. Beperk op de Belgische snelwegen de snelheid tot 90km/uur, zet overal flitspalen, probeer dit een paar jaar vol te houden, zorg dat je weer verkozen zal worden en ontpop je nu als nieuwe weldoener voor de Belgische wegen.”

Digg This  Reddit This  Stumble Now!  Buzz This  Vote on DZone  Share on Facebook  Bookmark this on Delicious  Kick It on DotNetKicks.com  Shout it  Share on LinkedIn  Bookmark this on Technorati  Post on Twitter  Google Buzz (aka. Google Reader)  

Geef een reactie

+ DOE MEE EN WIN...

DOE MEE EN WIN...